Användare med Licensen Standard och behörigheten Fakturering aktiverad på sitt konto, samt användare med Licensen Total kan hämta in Leverantörsfakturorna under Fakturering > Leverantörsfakturor, för att sedan där överföra de till respektive projekt.
Denna artikel beskriver hur fakturorna hämtas in efter att leverantörsfakturorna har bokförts i ekonomisystemet. En mer ingående beskrivning av hanteringen innan hämtningen hittar du här.
Det finns två inställningar när det gäller leverantörsfakturorna, antingen så kan man välja att läsa in alla fakturor eller så väljer man att läsa in endast projektkonterade leverantörsfakturor. Det innebär att fakturan behöver märkas i ekonomisystemet mot det bokföringsprojekt som projektet är kopplad till. En leverantörsfaktura kan vara konterad mot flera bokföringsprojekt, kostnaderna delas då upp enligt hur de bokförts som separata leverantörsfaktura rader i listan.
Den första gången en hämtning görs, så hämtar vi in leverantörsfakturor som har bokförts 30 dagar tillbaka i tiden. Därefter hämtar vi in de leverantörsfakturor som bokförts efter den senaste hämtningen.
För att överföra fakturor så markerar du de i bockrutan ute till vänster, klicka sedan på den gröna knappen överför markerade.
Genom att klicka på datumet på en faktura så får du upp en ruta med mer information.
Här kan du se eventuella bilagor samt ange om fakturan ska vidarefaktureras och vilket påslag som då ska göras.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.