De anställda registrerar sin frånvaro i tidsregistreringen med hjälp av frånvarokoder som berättar vilken typ av frånvaro det gäller, exempelvis VAB eller semester. Det finns ett antal frånvarokoder som standard i systemet, men du kan både lägga till egna och ta bort frånvarokoder. Om du tar ut löneunderlag på fil till ditt lönesystem ange även vilken kod tidstypen har i lönesystemet.
Artiklar i detta avsnitt
- Hur hanterar man skattefri/skattepliktig reseersättning?
- Hur vet jag vilken lönekod jag ska använda?
- Vilka format kan man bifoga kvitton i?
- Vad är en gemensam vy?
- Kan man hantera förmånsbeskattning på bilar i Blikk?
- Kan jag se i Blikk om jag har semesterdagar kvar?
- Jag ska ha reseersättning, vart fyller jag i det?
- Vem kan bokföra utlägg?
- Vad är en tidsartikel?
- Vad innebär tidbanken?
Önskar du personlig hjälp att komma igång med systemet eller specifika moduler? Våra Blikk-konsulter erbjuder både uppstartskurser och rådgivning.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.