Ibland kan bevakningslistor behöva korrigeras efter att de har blivit skapade och tilldelade till kund. Nedan följer några tips på saker att tänka på/leta efter om man upplever att listan/punkterna inte riktigt faller ut som tänkt.
Om man ändrar "Klar senast"-datum i mallen på en befintlig punkt, efter att punkterna genererats, kommer de befintliga punkterna att tas bort och ersättas med nya punkter med det nya datumet. Detta innebär att eventuell aktivitet och kommentarer på punkter som ännu inte passerat sitt "Klar senast"-datum kommer att försvinna.
Undantag
Ändringen faller inte ut på punkter i listan som har passerat i datum men ännu inte är klarmarkerade.
Om punkten är klarmarkerad kommer ändringen inte heller att falla ut. Lösningen är då att oklarmarkera punkten och ändra datumet manuellt som beskrivet nedan.
Om punkten är manuellt korrigerad från det föreslagna "Klar senast" datumet till något annat än vad mallen föreslog när listan lades till på kundkortet, kommer dessa punkter inte att uppdateras. Vill man ändra dessa punkter måste det göras manuellt via kundkortet: Kontakter> Kunder klicka in dig på den kund du önskar ändra, välj Bevakningslistor och klicka in dig på den månad där datum ska ändras.
Klicka sedan på datumet och välj önskat datum i kalendern. Klicka sedan på stäng och kom ihåg att klicka på Spara & stäng på kundkortet när önskade ändringar är utförda.
Vid uppsättning av bevakningslistan ställer ni in periodiciteten och om den ska avse innevarande period eller tidigare period, upplever ni att punkten inte faller ut som tänkt kan det vara denna inställning som felar.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.