Nytt utseende för Projekt- och samlingsprojektslista
I den nya listan får du en bättre översikt över alla dina projekt och samlingsprojekt.
Beroende på behörighet och licens kan du bland annat se och följa arbetad tid gentemot kalkyl, intäkter och att fakturera samt hur projektet ligger till mot budget. Det visas även varningar och notiser.
Resursplanering
Avslutade projekt syns inte längre i planeringen
Projektet försvinner automatiskt om det inte finns någon framtida planering.
Vid avslut av projekt får man en varning om det finns framtida planering (från imorgon och framåt) som försvinner vid avslut.Vill man se avslutade projekt i Resursplaneringen (för att se historisk planering) finns det möjlighet att skapa projektvy och välja status Avslutad.
Man kan nu ändra medarbetare på en befintlig bokning.
Ny Ikon för att visa pågående sjukanmälan
Planeringen går nu att se i mobilen
Under menyvalet uppgifter.
Ny vy för Ledighet och sjukanmälan
Ny vy under Tid & Kvitton som alla har tillgång till (givet att man har Resursplaneringen aktiverad i sitt Pro-konto).
Läs mer
Anpassad sidomeny
För att kunna se och nyttja mer av skärmen om man sitter på laptop/sämre upplösningar kollapsar sidomenyn automatiskt. Vid hover expanderar den ut till höger.
Hantera partnerportalen
För konton som har Partnerportalen finns nu möjlighet att ge en användare behörighet att hantera samarbeten i Partnerportalen. Detta görs under Administrera (Kugghjulet) > Licenser & Användare.
Avrundningsregler
Det är nu möjligt att ställa in avrundning på den fakturerbara tiden, så att den fakturerbara tiden avrundas till närmsta kvart, halvtimme eller heltimme. Detta påverkar endast den fakturerbara tiden och ej den rapporterade tiden.
Offert & Affärsmöjlighet till Order
Fler val när man ska skapa ett projekt från en accepterad offert/vunnen affärsmöjlighet.
Man kan nu välja prissättning direkt (tidigare blev projektet alltid löpande).
Vid valet Fastpris kan man välja att fördela artiklarna i offerten på radnivå i det betaltillfälle som skapas
Användaretiketter
De etiketter som lanserades i samband med resursplaneringen går nu även att använda när man ska välja deltagare på projekt och samlingsprojekt. Etiketterna lägger man in på användarna under Administrera (kugghjulet) > Licenser & Användare. Etiketterna kan du skapa och administrera under Inställningar (kugghjulet) > Generellt > Användaretiketter.
Tanken med etiketterna är att du på projekt, samlingsprojekt och i planeringen ska kunna filtrera användare som har rätt behörighet/skill/utbildning etc, beroende på vad du skapat för etiketter.
Skapa faktura från projekt
Möjlighet att gå till fakturaunderlag direkt från projektet via fliken Ekonomi om man har behörighet att skapa fakturan.
E-signeringar
Ny modul som samlar alla signeringar på samma plats.
Ny Artikelhantering
Förändrad hantering när man ska rapportera artiklar via tidrapporteringen (både desktop och mobil).
Man kan lägga till både artikel- och textrader.
Vad man ser när man lägger till artiklar (pris, kostnad, rabatt) är styrt av vilken licens man har.
Övriga nyheter
Man kan nu ta bort de artiklar man själv lagt dit på projektet (förutsatt att de inte är fakturerade)
Totalsumma-rad längst ner på artikelfliken på order
Samlingsprojektnamn syns i tidrapporteringen som prefix till projektnamn
Filtrering på prissättning i Analys-verktyget (för analyser där man grupperat per order)
Prognos-linje i Tidsfliken på Projekt
Rapporter
Utökade värden i projekt-export till excel.
Läs mer
Utökat rapporten Genomsnittstaxa fastprisprojekt (EK3) med projektväljare, projektetikett-väljare, grupperingsmöjlighet samt möjlighet att ladda ner som Excel
Utökat rapporten Lönsamhet fastprisprojekt(EK7) med orderväljare, orderetikett-väljare samt en differens-kolumn.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.