Detta gäller för era kunder som ni vill dela dokument med och som inte har ett Blikk-konto sedan tidigare. Blikk Documents är kostnadsfritt för kunden och för er som byrå/byråpartner. Kundens dokument påverkar ert lagringsutrymme ( Som Blikk Partner ingår 1GB, Som Blikk Byrå ingår 5GB, mer utrymme går att köpa till.)
1. Skapa kundens konto via samarbeten
Välj Documents som version.
Fyll sedan i kundens uppgifter, ange primär kontakt hos kunden, samt om det ska skapas upp flera användare. (Om det läggs till fler användare så kan man skicka välkomstmejl med instruktioner för inloggning till användarna, fyller du i personnummer så kan användarna även logga in med Bank ID).
2. Skapa mappstruktur och behörigheter
Användarna kommer endast åt dokument som ligger i mappar som de har åtkomst till. Notera att detta gäller bara kunden, alla på byrån som har tillgång till kunden ser alla dokument.
När en mapp skapas anger du vad kunden har för åtkomst samt vem hos kunden som har åtkomst.
Du kan även välja om kundens primära kontaktperson ska få styra behörigheterna.
Du skapar innehåll och strukturer via menyn Åtgärder ute till höger.
När du skapat en mapp, så kan du klicka på de tre prickarna ute till höger för att ladda in en fil direkt till mappen.
Notiser
Inställningen för notiser är personlig och påverkar endast dina notiser.
Kundens alla användare kan också ställa in sina egna notiser.
3. Bjud in användarna
Inne på respektive användare kan du välja att skicka ett välkomstmejl till användaren med instruktioner för inloggning. Det är samma inloggning både i desktop och mobilappen.
Om personnummer finnas angivet så kan användaren även välja att logga in via BankId.
Om det saknas epostadress på användarna så går de inte att skicka ett välkomstmail. Ni måste då meddela användarna hur de loggar in i Blikk med BankId. Om ingen e-post finns angiven så måste användaren själv ange en e-post när de först loggar in med personnummer.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.