Så här skapar du en ledighetsansökan
För att skapa en ledighetsansökan i Blikk, går du via Tid & kvitton > Ledighet & sjukanmälan
Klicka på den gröna knappen för att fylla i din ansökan.
Här får du fylla i medarbetare, orsak till ledigheten, från-till datum, omfattning (är ledigheten på heltid eller deltid?) samt om man önskar att lämna en kommentar till sin attestansvarig - den personen som hanterar din ansökan.
Observera att ledigheten behöver tidrapporteras efter att den godkänts av attestansvarig.
I vyn för Ledighet & sjukanmälan ser du alla tidigare ledighetsansökningar du gjort, både godkända och nekade. Du kan se och redigera godkända ledigheter i vyn Frånvaroöversikt i Resursplaneringen, det går alltså inte att redigera i denna vy.
Det finns även en genväg för att skapa en ledighetsansökan, du når den genom att fälla ner menyn under ditt namn högst upp till höger i systemet.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.