Vi vet att det kan vara lite svårt till en början när man byter system.
Det är inställningar som ska göras, arbetssätt som ska sättas och medarbetare som ska informeras. Innan ni kör igång så kan det därför vara bra att göra upp en plan så att stegen görs i rätt ordning.
Sätt tydliga mål
Bestäm er för vad ni vill uppnå på kort och lång sikt. Vad och hur vill vi att våra medarbetare rapporterar?
Alla eller utvalda användare
Hur många användare behöver ni och vad ska de ha för licenser?
Vissa lägger upp alla användare på en gång och vissa vill börja med några stycken som testar och utvärderar. Det finns inga rätt eller fel här, det är däremot bra om alla användare har korrekta inställningar innan de bjuds in i systemet.
Hitta strukturen
Blikk är ett omfattande system med mycket flexibilitet. Genom att vara noggrann med dina grundinställningar underlättar du väsentligt arbetet med tidrapporter, projekt och fakturor.
Informera organisationen
Möjligheten att rätt sorts information och data landar i Blikk ökar markant om rapportörerna både får en bra bild om hur de ska rapportera, såväl som varför de ska rapportera.
Ta hjälp av oss på Blikk
I Blikk så ingår kostnadsfri support och tillgång till vårt omfattade hjälpcenter.
De allra flesta företagen upplever dessutom att implementationen går snabbare och blir bättre när våra Blikk-konsulter är delaktiga.
Våra duktiga konsulter kan mot en kostnad hjälpa med vilka inställningar och vilken struktur som blir rätt i er verksamhet. De kan även utbilda såväl ledning som rapportörer. Läs mer och boka en tid på Uppstartshjälp & rådgivning.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.