Under de senaste dagarna har det framkommit att en del av våra användare inte kan skriva i chatten eller stänga ner guider i systemet. Detta problem har orsakats till följd av en uppdatering hos adblocker-aktörer och drabbar endast användare som har aktiverat en adblocker i sin webbläsare eller brandvägg. För att åtgärda detta problem måste Blikk uteslutas från adblocker-tillägget.
Vet du med dig att du har installerat en adblocker i din webbläsare?
Då rekommenderar vi dig att utesluta Blikk från detta tillägg. Beroende på vilken webbläsare och adblocker du använder kan detta göras på olika sätt. Vanligtvis görs däremot detta genom att klicka på tilläggsikonen när du är inne på app.blikk.com, se exempel:
Vår rekommendation är att undersöka hur detta görs i de program som just du använder. Nedanför har vi samlat guider för några av de vanligaste adblocker-tilläggen:
Är du osäker på om du har installerat en adblocker i din webbläsare?
Om du har installerat en adblocker i din webbläsare visas det vanligtvis en ikon för detta i toppen av din webbläsare, se exempel:
Kan du konstatera att det finns en adblocker installerad rekommenderar vi dig att uteslut Blikk från denna.
Har du några frågor eller funderingar kopplat till detta är du varmt välkommen att mejla oss på support@blikk.se.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.