Om du ska ta bort en kontakt från ditt kontaktregister måste alla kopplade projekt, affärsmöjligheter, uppgifter, uppdrag etc. kopplas bort innan kunden går att radera.
Efter att man kopplat bort allt som finns upplagt på kunden, så händer det ibland att man trots allt får följande meddelade:
"Det är inte möjligt att ta bort kontakten då det finns uppdrag kopplade mot kontakten."
Detta beror på att det fortfarande finns en pågående uppdragskoppling på själva kundkortet - trots att alla projekt är borttagna. Du måste sätta ett slutår på respektive uppdrag.
För att sätta ett slutår, öppnar du kundkortet > väljer fliken Engagemang
Här finns ytterligare en flik som heter Uppdrag - välj den fliken och klicka på knappen Lägg till/redigera
Här sätter du ett slutår i stället för Tillsvidare - och när detta är gjort anses inte uppdragen som pågående längre.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.