Hantera samarbeten
Via menyvalet Partnerportal kommer du åt de kunder som ni har åtkomst till.
Om du är systemadministratör för ert Blikk konto så kommer du att se menyvalet Hantera samarbeten. Här kan du se alla konton som er byrå har ett samarbete med och här administrerar vilka användare hos er som ska ha behörighet till de olika företagen, samt vilken behörighet de ska ha. Du kan även gå in under respektive medarbetare i ert konto och ange om andra användare ska ha tillgång till menyalternativet Hantera samarbeten. Default är denna inställning urbockad för användare som inte är systemadministratörer.
När en kund har lagt till er för samarbete
Kunder som har ett Blikk konto lägger till er genom att i sitt Blikk-konto gå till Samarbete > Nytt samarbete och söker fram er på ert organisationsnummer. När kunden bjudit in er så skickas ett mail till den som är ansvarig (Primär kontakt) för ert Byrå-konto.
Viktigt! Du som har behörighet att administrera samarbeten behöver sedan gå in på kunden under Hantera samarbeten > Välja kunden > Behörigheter och lägga till de användare som ska ha åtkomst till kunden. Innan detta är gjort är den endast du som har åtkomst till kunden, ingen av dina kollegor.
Om kunden gett er full behörighet kan du även ange vilken behörighet varje användare hos er ska ha hos kunden. Om kunden gett er begränsad behörighet, så kommer alla era användare att ha begränsad behörighet.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.