Dashboarden, som kan ses av alla användare med behörighet till KYC/AML-modulen, ger dig en god överblick av byråns KYC/AML-arbete.
Händelser
Här visas aktuella händelser, exempelvis ändrad ägarstruktur hos kunder och påminnelser om årlig KYC:
Genom att klicka på Alla händelser kommer du till händelselistan:
Du har även möjlighet att skapa egna händelser genom att klicka på Lägg till händelse:
Läs mer om hur händelser fungerar.
Allmän riskbedömning
Det rekommenderade arbetsflödet för KYC/AML-modulen är att först upprätta en allmän riskbedömning och sedan göra KYC:er.
Under rubriken Allmän riskbedömning kan du enkelt se när den senaste bedömningen och uppföljningen gjordes samt när nästa bedömning ska göras. Du har även möjlighet att Starta ny bedömning:
Genom att klicka på Se all historik får du en god överblick av alla allmänna riskbedömningar som gjorts på din byrå:
Om du inte har upprättat någon allmän riskbedömning kan du endast välja att Starta ny bedömning:
Läs mer om hur den allmänna riskbedömningen fungerar.
Kundkännedom
Här kan du enkelt se hur många av dina kunder som har en färdigställd, pågående eller ej påbörjad kundkännedom. Du kan även se hur många kunder som har en låg, normal eller hög risk:
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.